سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که خود را بزرگوار دید شهوتهایش در دیده وى خوار گردید . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :4
بازدید دیروز :7
کل بازدید :116398
تعداد کل یاداشته ها : 47
103/2/13
8:30 ع
حدیث موضوعی
مشخصات مدیروبلاگ
 
علیرضا مطلّب[9]
سلام دنیا ، دنیای عجیبیه یکی خوش یکی ناراحت یکی بالا یکی پائین منم گاهی بالا گاهی پائین شما چی؟ به قول حافظ که میگه: چرخ گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت/ دائما یکسان نباشد حال دوران ، غم مخور

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

 

با سلام و درود


امروزه در ایران انرژی هسته ای یک مسئله حثیتی وملی شده است وتمامی جناحهای داخلی با هرگرایشی بر لزوم دستیابی به آن تکیه می کنند .


در این میان یک اصطلاحی باب شده که من می خواهم در مورد آن کمی صحبت کنم و آن « انرژی صلح آمیز هسته ای » است و قبل از صحبت پیرامون آن خواهش می کنم سریع قضاوت نکنید و کمی در مورد حرفهایم اندیشه کنید و بعد موضعگیری بفرمائید.


تصور اولیه درمورد این اصطلاح این است که منظور گویندگان آن این است که نباید این منبع الهی و این نعمت گران بها در زمینه نظامی مورد استفاده قرار گیرد . نباید از آن بمب اتم ساخته شود و نباید در مسیری بکار گرفته شود که امنیت مردم جهان و بلکه خود جهان با هرچه در آن است به خطر بیفتد.


این تصور واین برداشت  کاملا صحیح ، انسانی و برپایه عقل و منطق است اما وقتی شرایط کنونی جهان و کشورهای هسته ای را در نظر می گیریم که هر کدامشان دارای چندصد کلاهک هسته ای هستند به نظر می رسد که باید  معنا ومفهوم دیگری برای این اصطلاح تصور کرد و آن عبارت است از :


« به جریان انداختن انرژی هسته ای در مسیری که آن مسیر تضمین کننده و تعدیل کننده امنیت جهانی باشد»


در زمان ما به خاطر وجود تعداد زیادی کلاهک هسته ای ، آن هم در دست کسانی که برای هیچ انسانی غیر از خودشان ارزش قائل نیستند و تنها چیزی که برایشان مهم است منافع شخصیشان واگر خیلی هنر کنند منافع ملی خودشان است  ،امنیت جهانی به خطر افتاده کشور های دیگر مثل ایران که یک کشور هسته ای هستند وبه شعار « انرژی هسته ای صلح آمیز » پایبند هستند ناگزیرند به هر شکل ممکن امنیت جهانی را به دنیا برگردانند و آن را تعدیل کنند . برای این کار دو راه بیشتر ندارند :


                - کشورهائی که دارای بمب هسته ای هستند را خلع سلاح کنند

              - خود نیز اقدام به ساخت و تولید بمب هسته ای کنند


توضیح اینکه کشورهائی چون آمریکا وقتی اقدام به ساخت بمب های اتمی کردند برای اینکه این اقدام خود را توجیه کنند گفتند:

ممکن است امنیت جهانی درآینده به خطر بیفتد. همه پرسیدند که چه چیزی به خطر می اندازه ؟

گفتند : اجرام آسمانی و موجودات فضائی .


این حرف ابتداء خنده دار می نمود ولی آنهااین تراژدی مسخره را اینقدر تکرار کردند و اینقدر در فیلمهای هالیوودی آن را به خورد مردم دادند که همه وهمه باور کردند که اولا موجودات فضائی و گودزیلاهای آنچنانی در آینده ای نزدیک امنیت مردم جهان را به خطر می اندازند و ثانیا فقط این آمریکا و چند کشور محدود  توانائی و حق مقابله باآنها را دارند و دیگران نه میتوانند مقابله کنند و نه حق دارند در فکر آنهم باشند


یعنی با عنوان تأمین امنیت جهانی ، امنیت جهانی را به خطر انداخته اند و بمبهائی که قرار بود بر سر موجودات فضائی و ... ریخته شود از ناکازاکی وهیروشیما وویتنام و عراق و افغانستان سر در آورد


خوب به نظر شما با وجود چنین اوضاعی امنیت جهانی در وسط خطر نیست و کشور های جهان نباید فکری به حال آن کنند . اگر آمریکا به بهانه امکان تهدید امنیت اقدام کرده آیا وقت آن نیست که دیگران به خاطر وقوع تهدید بر علیه امنیت ، اقدام کنند.


اولین گزینه وعاقلانه ترین آن این است که جهان وجهانیان کشورهائی که دارای سلاح هسته ای هستند را مجبور به انهدام آنها کنند تا مردم در جهانی عاری از سلاحهای کشتار جمعی و هسته ای آرامش و امنیت را با دیگر تجربه کند.


اما اگر آن کشورها حاضر به خلع سلاح نشدند چی؟ باید بی خیال شد وبا آیةالکرسی خواندن مسئله را جمع کرد؟


قطعا نه . آیا شما به غیر از راه دوم راهی را می شناسید ؟ وقتی این کشورها صراحتا دیگران را با بمب هسته ای تهدید میکنند آیا دیگر اسلحه کلاش و ژ3 و موشک شهاب و توپ و تانک قدرت بازدارندگی دارند؟


به نظر من شرایط جهان امروزبه گونه ایست که ساخت و تولید سلاحهای هسته ای برای ایجاد موازنه قدرت بخاطر تعدیل امنیت منطقه وجهان امری ضروری و اجتناب ناپذیر است . یعنی باید از قدرت بازدارندگی این انرژی استفاده کرد چرا که دول غربی هرگز تن به خلع سلاح هسته ای نمی دهند و اگر کشوری یا کشورهائی بخواهند آنها را مجبور به این کار بکنند بی درنگ از همان کلاهکها استفاده می کنند . همه ما این رو حیه را در آنها بارها و بارها دیده ایم و گه گاهی تجربه کرده ایم . والسلام